Infatuated Sound

Kerana aku suka bunyian


Microsoft sudah release RC untuk operating system(OS) terbaru mereka iaitu WIndows 7 untuk public. Aku malas dh plak nak menulis blog pepanjang, lame sgt process nak tulis...dari pukul 9++ sampai la 12++ baru dua ayat?!! Ringkaskan saje lah.

Aku sangat sajeskan korang install je windows 7 ni kat pc/laptop korang sebabnye ialah:

• Laju. Kalau vista tu bagaikan bernafas dalam lumpur, windows 7 RC ini user bagaikan ikan berenang di laut biru. Kemungkinan besar MS telah optimise coding utk OS kali ini dengan sebaiknye. Multiple software running including photoshop and illustrator with no problem, is that enough to convince you?

Fungsi Show Desktop yang diupdet.

• Compatibility. Setakat ni, software2 biasa dapat dijalankan dengan biasa tanpa masalah. Kecuali HP Product Bulletin dan aku rasa takde la error kronik.

• Sekuriti. Kali ini kurang nagging yg menyerlah dari Win7. Protection Kernel dan autorun diimprovekan. Nota kaki: Bab sekuriti ni, mesti ade security hole punye lah...MS produk la katekan hahaha

• GUI. Taskbar dimajukan; bagaikan start menu dan mac bar digabungkan. Biarlah orang Mac mengata meniru, aku rasa ia satu pembaharuan yang berbaloi. Bak kate pengarah Nokia( aku translate BM) "Apa salahnya meniru jika ia memajukan?". ku fanboy MS kah? mungkin tidakkkk

Function Windows + Tab yang digilai awek aku.

• Requirement. Rendah gile requirement die k, laptop 1GHz bersama 2GB pon lepas ok(laptop aku pakai skang ni la!). Why not mencuba, apetah lagi ia FREE sampai june tahun depan. full updates and support, why not? Even banyak softwares company dah release produk/driver yang Wins7 compatible.

So ape lagi, heads to Windows 7!

Aku tidak sama skali bertanggungjawab kalau korang kehilangan data, menghadapi masalah kerana bertukar OS. Sendiri upgrade, sendiri tanggung la kan hahah Aku juga malas letak bebanyak skrinshot, so google images je la ye :P

1 comments

  1. Dark @ng3L  

    sesungguhnya mau yang ungguh mau

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)
Radin Hairi juga selalu lepak di klik! klik!