Infatuated Sound

Kerana aku suka bunyian


Sesunguhnya siang tadi aku sebok keluar merayap bersama rakan-rakan iaitu Diella & Sab. Walaupon Sab sekejap je bersama kerana dia perlu kerja malam. Kami tengok cerita Sepi (as usual aku gi tgk sebab dua anak ayam aku ni beria nak tengok cite tu, so layan je la sekali) dan aku boleh kata berpuas hati dengan ceritera Melayu ini. Menarik. Berbaloi. Aku juga suka kerana dia memasukkan quote Khalil Gibran. Jika anda tak kenal, die antara penulis poet yang otai. Trust me. Filem itu juga mengingat aku kepada quote darinya iaitu

"Your pain is the breaking of the shell that encloses your understanding. It is the bitter potion by which the physician within you heals your sick self. Therefore, trust the physician and drink his remedy in silence and tranquility." - Khalil Gibran
Ceritera Sepi memang menarik bagiku, kerana aku seperti biasa akan memandang rendah pada filem tempatan kerana aku takut kecewa akan kualitinya. Ia berkisar mengenai cinta, kehilangan dan kesepian. Namun begitu filem ini berjaya mengungkau dari ekspetasi aku walaupon aku boleh agak-agak sedikit sebanyak lenggok penulisannya. Boleh aku kata jikalau terpaksa menontonya lagi maka aku tidak menolak peluang itu walaupon ade lakonan yang agak kayu di sana dan disitu. Tulisan dari ceritera Sepi
Bisikku pada bulan
Kembalikan temanku
Kekasihku, syurgaku

Tanpa dia malam menemaniku
Sepi memelukku

Bulan jangan biar siang biar alam ini kelam
Biar ia sepi sepertiku
Menarik bukan tulisan ini? Ada kesah mengenai B-Boy tapi aku tag Diella untuk tulis mengenainya kerana dia ada gambar-gambar menarik. Makan-makan juga menarik hari ini walaupon tiada gambar kerana semua kebulur. Mule-mule makan di Waffle World dan kemudian di Delicious (Mantap seh, akan ku kembali ke sana lg). Sekian sahaja disini, aku penat nak taip dah. Selamat malam.

*Oh, baru aku ingat rupanya aku belom post mengenai trip ke Sri Iskandar.

4 comments

  1. Dark @ng3L  

    wah...terbayang aku muke syed hussain yg mengalunkan sajak itu..aku cair..nghehehe

  2. Radin Hairi  

    miang, ko suke syed tu. sab plak cair tgk pierre andre...

    aku cair tgk ape plak...em, xde *__*

  3. Dark @ng3L  

    ko cair nengok vanidah imran..
    muahahah..
    ke ko cair nengok nasha dlm tue..
    muahahaha

  4. Radin Hairi  

    nasha, aku x minat...

    vanidah imran bini orang, tp mmg dem lah kan die dalam Sepi huhuhu

Post a Comment

Subscribe to: Post Comments (Atom)
Radin Hairi juga selalu lepak di klik! klik!